witryna w programie polisa na 100% Opinie klientów 4.75 / 5.00
Program
POLISA NA 100%
Rzetelny pośrednik ubezpieczeniowy Działamy zgodnie z Ustawą o Pośrednictwie Ubezpieczeniowym.
gwarancja nawet do 8 mln złotych Ubezpieczenie OC z tytułu wykonywania działalności agencyjnej.
bezpieczny zakup polisy online Certyfikat SSL. Płatność PayU - szybki przelew bankowy oraz karta.
Średnie zadowolenie
klientów
BARDZO DOBRY
4.75
/ 5.00 sprawdź

Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Więcej informacji Akceptuj

PZU zgłoszenie szkody

Ocena: 5.00 - liczba głosów 1

Dziękujemy za oddanie głosu

Ubezpieczenie życia i zdrowia to pierwszy krok do stworzenia dla siebie i swoich bliskich dobrych warunków w razie nieprzyjemnych zdarzeń, które stanowią zagrożenie dla zdrowia i wymagają natychmiastowych działań. Ubezpieczenie to pieniądze na takie sytuacje. Pieniądze, które można przeznaczyć na opłacenie prywatnej diagnostyki, wizyt u specjalisty czy też podjęcia szybkiego leczenia. W wielu bowiem sytuacjach zagrożenia zdrowia, szybka reakcja i bardzo dynamiczne wdrożenie leczenia może mieć decydujące znaczenie dla skuteczności i efektywności całości działań. Właśnie dlatego szybkie zgłoszenie roszczenia z ubezpieczenia i szybka reakcja pracowników towarzystwa ma tutaj istotne znaczenie. Jak zgłosić roszczenie w PZU? Oto kilka informacji.

 

pzu zgłoszenie szkody

Co można zgłosić

Na początek, warto wiedzieć, co należy zgłosić w ramach tego rodzaju roszczenia. Z całą pewnością, do zdarzeń uprawniających do ubezpieczenia będzie należała śmierć ubezpieczonego lub współubezpieczonego. Może to zrobić drugi współubezpieczony lub uposażony oznaczony w polisie. Druga rzecz to zdarzenia medyczne, pod warunkiem oczywiście, że są one objęte ochroną ubezpieczeniową. Do zdarzeń medycznych należy leczenie szpitalne, operacja chirurgiczna, ciężka choroba, leczenie specjalistyczne lub trwały uszczerbek na zdrowiu. Przed przystąpieniem do zgłaszania zdarzenia medycznego, warto sprawdzić na swojej polisie, czy jest ono również objęte ochroną. Szkoda bowiem tracić czas niepotrzebnie, na zgłoszenie, które nie jest uzasadnione.

 

kup polisę

Co będzie potrzebne do zgłoszenia szkody w PZU

W przypadku zdrowia czas to jeden z ważniejszych czynników w przypadku ratowania zdrowia. Oszczędzić go można, działając od razu poprawnie i skutecznie. Właśnie dlatego warto jest od razu dołączyć do zgłoszenia niezbędną dokumentację medyczną. W przeciwnym razie wszystko znacznie rozłoży się w czasie. Firma najpierw rozpatrzy zgłoszenie i sprawdzi, czy załączono odpowiednie dokumenty. Jeżeli ich nie będzie, wówczas zwróci się do zgłaszającego o uzupełnienie braków. To wszystko trwa, mija czas. Zgłaszający zbierze dokumenty i dołączy, a firma ponownie rozpatrzy zgłoszenie. Tymczasem, można to uprościć, dołączając dokumenty od razu z pierwszym zgłoszeniem. Niezbędne więc będą wszelkiego rodzaju informacje medyczne. Może to być wypis ze szpitala, diagnoza lub zaświadczenie lekarskie. Dokument musi być podpisany i podstemplowany przez lekarza, by był dla firmy wiarygodny.

 

PZU zgłoszenie szkody - nawiązanie kontaktu

 

Kontakt z firmą można nawiązać na wiele różnych sposobów. Można to zrobić pocztą, za pośrednictwem formularza na stronie lub też poprzez agenta, u którego polisa została zakupiona. Każdy z tych sposobów jest dobry i każdy z pewnością będzie skuteczny. Najszybszy niewątpliwie będzie Internet. Na stronie znajduje się specjalny formularz. Należy go wypełnić, dołączyć zeskanowane dokumenty i wysłać. Tylko tyle. Cała procedura zająć może maksymalnie kilka minut, a wszystkie dokumenty znajdują się w firmie już po chwili i niemalże natychmiast pracownik może się zająć ich rozpatrywaniem w celu wydania decyzji o wypłacie świadczenia. Przesłanie dokumentów pocztą skazuje ubezpieczonego na łaskę poczty. Nie wiadomo, jak długo będą szły dokumenty i kiedy dotrą na miejsce. Tam zaś nie wiadomo, jak długo będą krążyły po firmie, zanim trafią do odpowiedniego działu. Kontakt z agentem zaś może się okazać również szybkim i bezproblemowym sposobem. Raz, że agent pomoże określić czy dokumenty są poprawnie skompletowane, a dwa może swoimi kanałami dostarczyć je bezpośrednio do właściwego działu.

 

Zgłoszenie zdarzenia ubezpieczeniowego to bardzo ważna procedura, szczególnie że pieniądze, które dzięki temu można uzyskać, są zwykle bardzo potrzebne, powinno zostać przeprowadzone starannie, precyzyjnie i w przygotowany sposób. Jednocześnie, powinno się odbyć drogą, która będzie łączyła w sobie pewność dostarczenia dokumentów do celu z możliwie najkrótszym czasem dostawy. Tylko w ten sposób można sprawić, że decyzja zapadnie rzeczywiście szybko i będzie można skorzystać z uzyskanych pieniędzy.

 

kup polisę

Redakcja ubezpieczeniezycia.pl